life is what you make it

jaha, då var man tillbaka hem i verkligheten..

Dagen har varit heeeelt underbar. Det har varit jätte bra väder, mysigt folk och bara skönt ! Dock har dagen några sköna kvadder.. Jag, matilda och emma satt mest i grottan och pressande medan pojkarna var och lekte med skotrarna. Sen när de kom tillbaka vare våran tur. Vi körde en bit och jag körde först upp på ett berg, de andra kom efter. Jag snodde och skulle köra ner lite mer till vänster, vilket inte gick som planerat. De låg en tjock björk under snön som jag inte alls såg, så de blev dyyyng pall och ja fick styret rakt i magen. Inte alls så skönt, så vi fick gräva och gräva innan vi fick lös den..

Sen på väg hem körde jag och bror i skogen i allt puder, allt bara för att få burka runt hela vägen hem ! Jag hade en väska och ett ihoprullat renskinn på ryggen ( ganska tungt alltså ) och sen när vi då burkade orkade jag inte hålla lvar mig alla gånger. Så ja tror att vi fick de till 6-7 avflygande idag ? Vissa mjuklandade, vissa inte alls. En av gångerna var ja ungeför 2 dm från att landa i ett träd :) Tur att vi båda tog oss hem (nästan) helt oskadda ;)

Vi kom hem till vallen vid halv 9 , då var det 13 grader här inne. Alltid lika kul att komma hem till kylan. Så för att inte frysa bort ska jag nog göra en tidig kväll. Men först ska jag ta en kopp varm blåbärssoppa som bror har tillagat :)

Jag hooppas ni haft en riktigt bra helg !

mobilkamera ;)

 

/ josefin






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback